Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Za mlhou a za horama

Taky se vám někdy stává, že když už je večer, je tma a ticho, že se vám už nechce ani tak moc spát? Jakoby si vaše tělo chtělo toho klidu užít. Někdy jen tak sedávám večer na gauči a poslouchám, jak svět kolem utichá.

Slyším, jak usínají děti, jak venku přestávají jezdit auta. Vidím jak lidé v okolních domech zhasínají světla a na město se snáší noc. Zkoušeli jste někdy noc poslouchat? Vypráví příběhy. Stačí sedět a čekat, než si vás některý z těch příběhů najde.

Zrovna včera mi noc vyprávěla příběh o jednom opuštěném stromě. Ten strom kdysi zasadili na své zahradě lidé. Zasadili ho symbolicky v čase, kdy se jim narodil syn. Strom rostl a sledoval život oné rodiny. Houpal děti ve větvích, v létě dával stín k odpočinku. Byl součástí té rodiny a byl tak rád. Ale jednoho dne přišla válka.

Otec musel do války a matka zůstala s dětmi sama. Žili na samotě a tak to nebylo jednoduché. Strom se snažil jak mohl. Lákal ptáky do svých větví, aby lidem zpívaly, snažil se je ovívat větvemi a chránit, ale co strom zmůže.

Jednoho dne onemocněla i matka. Děti musely k příbuzným, které nikdy neviděly, ale byly rády, že mají alespoň kam jít. Strom zůstal sám. Sám na celý dům a zahradu. Snažil se svou korunou dům zakrývat před návaly sněhu a před větry, ale nemohl dělat víc. Jen viděl, jak zahrada postupně zarůstá a dům padá. Stál tam co vždycky, ale už to nebylo na zahradě, kde si hrály děti, bylo to v křoví u rozbořeného domu. I ten dům postupně zmizel.

Jednoho dnes šli kolem páni. Tedy spíše se prodírali oním křovím. U stromu se zastavili, koukali do papírů a rozhazovali rukama. Strom jim moc nerozuměl, ale bavili se o nějaké cestě a o kácení. Ukazovali do papírů a do krajiny. Ale pak vysvitlo sluníčko a pánové se pod stromem posadili. Najednou vypadali klidněji, vytáhli si svačinu, seděli pod stromem a už v klidu něco probírali.

O pár dní později se u stromu objevila skupinka lidí. Vykáceli jeho okolí a na jeho kůru namalovali barevné pruhy. Pak se u stromu začali objevovat lidé častěji, po čase přibyla pod stromem lavička s výhledem do krajiny a strom tak opět mohl dělat stín odpočívajícím lidem a houpat v koruně rozpustilé děti. Znovu se stal důležitým.

Tak jak život přichází ve vlnách, tak se nám někdy může zdát, že všechno končí a můžeme si připadat zbyteční, ale pak přijde další vlna a my zas najdeme své místo na slunci. Není třeba si zoufat, ale je třeba se těšit na to, co přijde.

strom

 

Autor: Barbora Losová | pondělí 14.3.2016 9:00 | karma článku: 7,95 | přečteno: 129x
  • Další články autora

Barbora Losová

Velké změny

Moje dnešní slova jsou o událostech posledních dní. Není to jarní téma, ale k Velikonocům se vlastně hodí.

14.4.2017 v 8:46 | Karma: 12,48 | Přečteno: 270x | Osobní

Barbora Losová

Listopadové mlhy

Mám moc ráda tyhle listopadové dny, kdy se ráno začíná skrz mlhu prodírat slunce a jeho svit jěště umocňuje zlátnoucí listí.

29.11.2016 v 9:09 | Karma: 10,17 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Vztahy a nevztahy

Nevím jestli je to podzimem, nebo pomalu se blížícími Vánocemi, ale hodně lidí teď u mě řešilo vztahy. Většinou partnerské, ale i s dětmi. Některé trvaly dlouho, některé byly jen letní vzplanutí, které začalo pohasínat.

13.10.2016 v 9:09 | Karma: 10,95 | Přečteno: 449x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Magie slov "mám tě rád"

Nedávno mi někdo řekl MÁM TĚ RÁD. Vyvolalo to v mé hlavě zmatek a možná i lehkou paniku. Říkala jsem si: Jak to myslí?

30.8.2016 v 9:05 | Karma: 17,47 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Mužena

Kdo je mužena? Žena, která ať chce nebo ne,plní částečně roli muže. V poslední době se hodně setkávám s tématem ženských a mužských rolí. Ženy si stěžují, že není dostatek mužů, muži si stěžují, že jim ženy nedají prostor být muži

17.5.2016 v 11:16 | Karma: 13,90 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Poztrácené barvičky

Všimli jste si, jak s přibývajícím věkěm míň a míň používáme barvy? Není to tak u každého, ale kdybychom to zprůměrovali, tak si myslím, že bychom asi koukali.

10.5.2016 v 8:36 | Karma: 6,11 | Přečteno: 182x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Ajurveda

Je těžké, když se naprosto známé věci stávají scela neznámými a to co bylo samozřejmé je najednou úplně nové. Tolik času strávených učením se rozpadá v prach a já pořád vyhlížím, kdy z toho prachu povstane něco nového.

27.4.2016 v 7:52 | Karma: 8,67 | Přečteno: 231x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Připadat si nepatřičně

V poslední době na mne často vykukuje slovo nepatřičně. Přichází v naprosto různých situacích. Poprvé jsem ho zaznamenala, když jsem viděla na stromě jediný rozkvetlý kvítek a napadlo mě, že vypadá tak nějak nepatřičně.

18.4.2016 v 10:28 | Karma: 9,90 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Všechno má svůj čas

Ne každý, když říká, že chce, tak opravdu chce. A možná ani sám netuší jak moc nechce. Všechno má svůj čas.

1.4.2016 v 8:26 | Karma: 7,31 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Svět plný zázraků

Můj syn absolvoval kurz intuitivního vidění podle metody Marka Komissarova. Ač já sama jsem mysli otevřené, naučila jsem se lidem nedůvěřovat a pořád tam určitá ostražitost je. Zvlášť, když dávám všanc vlastní dítě.

24.3.2016 v 12:00 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Barbora Losová

Jak mě blog blok

Mívala jsem hlavu plnou příběhů, každá blbost mě inspirovala, každý kámen vyvolal příběh. Občas jsem slyšela, jak se někdo bloknul a nemohl psát a říkala jsem si, jak je to možné? Už vím.

20.3.2016 v 16:54 | Karma: 14,69 | Přečteno: 424x | Diskuse| Společnost

Barbora Losová

A čas pořád běží

Vytáhla jsem fotky dětí z doby, kdy se narodily. Rostou hrozně rychle. Spoustu věcí bych teď dělala jinak, jenže teď je teď a já můžu spoléhat jen na to, že tenkrát jsem vše udělala tak, jak nejlépe jsem dokázala.

9.3.2016 v 10:30 | Karma: 10,18 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Barbora Losová

Věřit a nechat věci se dít

Věřit bývá těžké a věřit sobě někdy ještě těžší. Přitom stačí se rozhodnout. Rozhodnout se a neřešit. Stát se tichým pozorovatelem svého vlastního života.

9.3.2016 v 9:19 | Karma: 10,05 | Přečteno: 334x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 363x
Jsem tichý pozorovatel, který už nechce být tak tichý a doufám, že má slova najdou svůj cíl.

vlnka.webnode.cz

Seznam rubrik