Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vztahy a nevztahy

Nevím jestli je to podzimem, nebo pomalu se blížícími Vánocemi,      ale hodně lidí teď u mě řešilo vztahy. Většinou partnerské,                   ale i s dětmi. Některé trvaly dlouho, některé byly jen letní vzplanutí, které začalo pohasínat.

Vztahy jsou věčné téma, ale jedna věc je pořád stejná. Jde především o vztah nás samých k sobě. Tak jak se člověk vnímá, jak si sám sebe cení, tak ho uvidí ostatní.       Je to ohraná písnička, ale pořád pravdivá. Je důležité vážit si sám sebe a mít se rád. Nenutit se dělat věci, které nechceme, jen proto, že se bojíme být sami, nebo moc chceme někoho, kdo se k nám vůbec nehodí. V takovém vztahu budeme vždy nespokojení.

Na druhou stranu, žádný vztah není plný jen šťastných dní. Občas se objeví obláček, občas se přežene bouře. A není dobré hned z boje utíkat. Pokud mají partneři děti, pokud mají stejné hodnoty, vidí život podobně, potom si myslím, že je vždycky naděje.   A co si budeme povídat, trvalé vztahy jsou dřina a řada kompromisů. Ale myslím si, že za tu námahu to stojí. Když vidím páry, které spolu vydržely, vychovaly děti, prošly celým tím vývojem, přijde mi to jako obrovská hodnota.

Někdy se stane, že se partneři vydají každý jinou cestou, přestávají si rozumět a myslím si, že pak držet vztah za každou cenu nemá smysl. I tak lze své děti lecčemu přiučit. Já si například vážím svých rodičů za to jak se k sobě dokáží chovat, i když jsou rozvedení. Je jasné, že období rozchodů a rozvodů je těžké a emoce jsou vyhrocené, ale je důležité neudělat si ze sebe navzájem věčné nepřátele.

Kdysi si i ti rozvedení byli natolik blízcí, že spolu mají děti a i když teď spolu nedokáží být, měli by si zachovat úctu jeden k druhému, jako k rodiči svých dětí. Naučit děti úctě k člověku, i když ho zrovna nemilujeme.

Další důležitou věcí ve vztazích je komunikace. Trvalo mi dlouho, než jsem pochopila, že partner není telepat a opravdu netuší co chci a na co myslím. Dokonce často ani naznačování se nemusí setkat s úspěchem, každý člověk je individuální jedinec a kolik je lidí, tolika způsoby lze náznak pochopit. Ano, někdy se partneři už znají a jsou tak sladění, že i z malých náznaků pochopí, ale takoví u mě vztahy většinou neřeší a popravdě ani letité páry, které znám, touto dovedností neoplývají.

Někdy se bojí člověk říct co by chtěl, nebo co by si přál, aby se neztrapnil. To je právě ta chyba. Pokud něco chceme, je to naší součástí a pokud se budeme za to stydět a tvářit se, že jsme jiní, náš partner bude vlastně milovat někoho úplně jiného než nás.

Co se vztahů s dětmi týká, je to vztah v lecčem stejný a v lecčem jiný. Sama mám dva počínající puberťáky a z té nejnádhernější a milované jsem se stala naprostou trapkou, která ničemu nerozumí. Jen v jejich letmých závanech slabé chvilky zahlédnu moje dva roztomilé prcky, kteří ještě chtějí obejmout.

Vztah s dětmi je, alespoň pro mne, vztah z kterého se nelze vyvázat. Nelze se s nimi rozvést a nelze je vymazat z mého života. Jednou odrostou a odstěhují se, ale už teď je mi jasné, že i potom vztah přetrvává a je to vztah, který musí přetrpět nemalá úskalí.

Za vztahy má cenu bojovat, za vztahy v kterých dokážeme být sami sebou a spokojení. A také je třeba si neplést lásku s vlastnictvím někoho. Láska je svobodná a dobrovolná.

A to jsou jen střípky z pozorování posledních dní.

 

Autor: Barbora Losová | čtvrtek 13.10.2016 9:09 | karma článku: 10,95 | přečteno: 449x
  • Další články autora

Barbora Losová

Velké změny

Moje dnešní slova jsou o událostech posledních dní. Není to jarní téma, ale k Velikonocům se vlastně hodí.

14.4.2017 v 8:46 | Karma: 12,48 | Přečteno: 270x | Osobní

Barbora Losová

Listopadové mlhy

Mám moc ráda tyhle listopadové dny, kdy se ráno začíná skrz mlhu prodírat slunce a jeho svit jěště umocňuje zlátnoucí listí.

29.11.2016 v 9:09 | Karma: 10,17 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Magie slov "mám tě rád"

Nedávno mi někdo řekl MÁM TĚ RÁD. Vyvolalo to v mé hlavě zmatek a možná i lehkou paniku. Říkala jsem si: Jak to myslí?

30.8.2016 v 9:05 | Karma: 17,47 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Mužena

Kdo je mužena? Žena, která ať chce nebo ne,plní částečně roli muže. V poslední době se hodně setkávám s tématem ženských a mužských rolí. Ženy si stěžují, že není dostatek mužů, muži si stěžují, že jim ženy nedají prostor být muži

17.5.2016 v 11:16 | Karma: 13,90 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Poztrácené barvičky

Všimli jste si, jak s přibývajícím věkěm míň a míň používáme barvy? Není to tak u každého, ale kdybychom to zprůměrovali, tak si myslím, že bychom asi koukali.

10.5.2016 v 8:36 | Karma: 6,11 | Přečteno: 182x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Ajurveda

Je těžké, když se naprosto známé věci stávají scela neznámými a to co bylo samozřejmé je najednou úplně nové. Tolik času strávených učením se rozpadá v prach a já pořád vyhlížím, kdy z toho prachu povstane něco nového.

27.4.2016 v 7:52 | Karma: 8,67 | Přečteno: 231x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Připadat si nepatřičně

V poslední době na mne často vykukuje slovo nepatřičně. Přichází v naprosto různých situacích. Poprvé jsem ho zaznamenala, když jsem viděla na stromě jediný rozkvetlý kvítek a napadlo mě, že vypadá tak nějak nepatřičně.

18.4.2016 v 10:28 | Karma: 9,90 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Všechno má svůj čas

Ne každý, když říká, že chce, tak opravdu chce. A možná ani sám netuší jak moc nechce. Všechno má svůj čas.

1.4.2016 v 8:26 | Karma: 7,31 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

Svět plný zázraků

Můj syn absolvoval kurz intuitivního vidění podle metody Marka Komissarova. Ač já sama jsem mysli otevřené, naučila jsem se lidem nedůvěřovat a pořád tam určitá ostražitost je. Zvlášť, když dávám všanc vlastní dítě.

24.3.2016 v 12:00 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Barbora Losová

Jak mě blog blok

Mívala jsem hlavu plnou příběhů, každá blbost mě inspirovala, každý kámen vyvolal příběh. Občas jsem slyšela, jak se někdo bloknul a nemohl psát a říkala jsem si, jak je to možné? Už vím.

20.3.2016 v 16:54 | Karma: 14,69 | Přečteno: 424x | Diskuse| Společnost

Barbora Losová

Za mlhou a za horama

Taky se vám někdy stává, že když už je večer, je tma a ticho, že se vám už nechce ani tak moc spát? Jakoby si vaše tělo chtělo toho klidu užít. Někdy jen tak sedávám večer na gauči a poslouchám, jak svět kolem utichá.

14.3.2016 v 9:00 | Karma: 7,95 | Přečteno: 129x | Diskuse| Osobní

Barbora Losová

A čas pořád běží

Vytáhla jsem fotky dětí z doby, kdy se narodily. Rostou hrozně rychle. Spoustu věcí bych teď dělala jinak, jenže teď je teď a já můžu spoléhat jen na to, že tenkrát jsem vše udělala tak, jak nejlépe jsem dokázala.

9.3.2016 v 10:30 | Karma: 10,18 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Barbora Losová

Věřit a nechat věci se dít

Věřit bývá těžké a věřit sobě někdy ještě těžší. Přitom stačí se rozhodnout. Rozhodnout se a neřešit. Stát se tichým pozorovatelem svého vlastního života.

9.3.2016 v 9:19 | Karma: 10,05 | Přečteno: 334x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 363x
Jsem tichý pozorovatel, který už nechce být tak tichý a doufám, že má slova najdou svůj cíl.

vlnka.webnode.cz

Seznam rubrik